Opinia użytkownika: zalogowany_użytkownik
Dotycząca firmy: Mix electronics
Treść opinii: Wizyta w salonie firmy Mix Electronics w celu zakupu komputera przenośnego typu notebook Wrażenia ogólne Salon Mix Electronics mieści się w dogodnym miejscu, sąsiadując z kilkoma innymi popularnymi marketami. Bezpośrednio przed sklepem znajduje się duży parking, nie ma więc problemu z zaparkowaniem samochodu. Przestrzeń wokół kompleksu sklep-parking była uporządkowana. Po wejściu do środka, od razu trafiamy między regały ze sprzętem AGD oraz RTV. Jak na to, że market jest określany jako salon firmowy, to powierzchnia wewnątrz sklepu wydaje się mała. Bardzo niewielki wybór asortymentu, z każdej dziedziny znajduję się, co najwyżej, kilka najpopularniejszych modeli. Każda z witryn była jasno i czytelnie oznaczona. Produkty były estetycznie wyłożone na regałach. Przy każdym urządzeniu widniała karteczka, zawierająca podstawowe informacje i funkcjonalności, odnośnie produktu. Wyraźnie podana była także obowiązująca cena. Obsługa klienta W momencie wejścia do salonu, wewnątrz znajdował się jeden klient oraz dwóch pracowników, kobieta i mężczyzna. Mimo tego, że tylko jeden z doradców był zajęty obsługą klienta, drugi nie wykazał zbytniego zainteresowania wejściem następnego klienta, czyli mnie. W międzyczasie nadszedł kolejny klient. Widać musiał przedstawiać większą wartość dla personelu, ponieważ pani konsultantka niezwłocznie podeszła i zapytała, w czym może pomóc. Nadal czekałem na jakiekolwiek zainteresowanie ze strony pracowników. Po upływie około 10-15 minut pierwszy klient wyszedł z salonu i pan doradca podszedł do mnie, z chęcią udzielenia pomocy. Moją intencją był zakup notebooka tzw. „biznesowego”, czyli z odpowiednio długim czasem działania na baterii oraz, w miarę możliwości, o małej wadze. Z pośród wszystkich wystawionych modeli sprzedawca polecił mi dwa egzemplarze, najbardziej zbliżone do moich oczekiwań. Niestety wszystkie dostępne komputery były tanimi modelami, plasującymi się w klasie rozwiązań budżetowych i żaden, tak naprawdę, nie spełniał wymogów sprzętu biznesowego. Pomoc sprzedawcy ograniczyła się w zasadzie do odczytania specyfikacji, które były zaprezentowane obok każdego z modeli (każdą z nich zdążyłem przeczytać dokładnie po kilka razy czekając wcześniej na obsługę). Doradca nie dysponował żadnym katalogiem, ani nie wspomniał nic, o możliwości zamówienia innego modelu. Po mojej uwadze, że chciałbym kupić komputer o mniejszym ekranie (mniejszy ekran = mniejsza waga), sprzedawca zaproponował mi netbooka! Nie wyjaśniając, że jest to sprzęt całkiem innej klasy i przeznaczony do innych celów. Sprzedawca wykazywał się kulturą i uprzejmością, jednak jego porady nie były satysfakcjonujące, widać było, że nie jest lepiej zorientowany w tematyce, niż bardzo przeciętny klient. Nie udało się dobrać modelu spełniającego moje oczekiwania.