Opinia użytkownika: KrzysiekB
Dotycząca firmy: Mix electronics
Treść opinii: Cel wizyty: Porównanie ofert cenowych dotyczących produktów RTV (telewizorów oraz zestawów kina domowego) z ofertą konkurencji, zasięgnięcie informacji nt. warunków sprzedaży ratalnej. Opis obserwacji: Obserwacja dotyczy salonu w CH Carrefour przy ul. Dąbrówki 5 w Zielonej Górze, salon znajduje się w pasażu galerii handlowej. Czas oczekiwania na obsługę: Stanowisko bezpośredniej obsługi klienta wraz z punktem kredytowym znajduje się tuż przy wejściu po lewej stronie. Po wejściu do sklepu, dwóch pracowników zajmowało się obsługą klienta siedzącego przy stanowisku sprzedaży ratalnej. Jeden z sprzedawców zauważył mnie bezpośrednio po wejściu, po zauważeniu „od razu” podszedł do mnie przywitał się („Dzień Dobry”) oraz zapytał w czym może pomóc? Obsługa Rozpoznanie potrzeb: Bezpośrednio po wstępnym pytaniu, sprzedawca wyszedł zza lady, dalsza rozmowa odbywała się na hali sprzedaży. Po przekazaniu informacji dotyczącej celu mojej wizyty, sprzedawca zaproponował przejście bezpośrednio na dział RTV, przed rozpoczęciem prezentacji produktów, rozpoczął zadawanie pytań. Dotyczyły posiadanych obecnie produktów, marki jak i również kwoty, którą mógłbym przeznaczyć na zakup. Ponadto w trakcie obsługi została podniesiona kwestia miejsca (kubatury, wielkości), w którym miały by być użytkowane produkty, sprzedawca starał się „dopasować” wielkość przekątnej ekranu do wielkości pokoju, w którym miałby się znajdować TV i zestaw nagłośnienia. Prezentacja oferty: Prezentacja odbyła się w oparciu o faktycznie występujące produkty w sklepie. Oprócz prezentacji werbalnej sprzedawca prezentował działanie poszczególnych funkcji, przy prezentacji zestawu nagłośnieniowego również umożliwił „przesłuchanie” kilku przykładowych utworów ukazujących „możliwości” akustyczne. Podczas prezentacji sprzedawca starał się ściśle trzymać zakresu cenowego ustalonego na początku rozmowy. Prezentacja korzyści: Opisując ofertę konsultant mówił rzeczowo, przedstawiał parametry techniczne jednak nie posługiwał się "językiem korzyści". Wyjaśnienie wątpliwości: Podczas prezentacji oferty pojawiały się dodatkowe pytania dotyczące chociażby nowego standardu nadawania sygnału telewizji naziemnej, sprzedawca odpowiadał na każde pytanie rozwiewając moje wątpliwości, posiadał dużą wiedzę „fachową”. Podsumowanie oferty: Faktycznie podsumowanie oferty nie nastąpiło, nie zauważyłem nawet próby zamknięcia sprzedaży, najwyraźniej sprzedawca potraktował moją wizytę jako „informacyjną”. Cały proces sprzedaży ograniczył się do etapów rozpoznania potrzeb i prezentacji oferty. Dopiero moje pytanie dotyczące form płatności spowodowało delikatne ożywienie oraz chęć doprecyzowania czy jestem zdecydowany na, któryś z produktów?. Po moim stwierdzeniu, iż porównuję oferty z innymi sklepami „po krótce” przedstawił warunki umowy ratalnej oraz przekazał informację o niezbędnych dokumentach. Pożegnanie: Na pożegnanie otrzymałem ulotkę, oraz zaproszenie do ponownej wizyty. Up/Cross Selling: Przy prezentacji zestawu kina domowego sprzedawca zaproponował określoną ilość kabli łączących głośniki ze wzmacniaczem, propozycja dotyczyła dwóch rodzajów kabli z podziałem na tańsze i droższe. Osoba obsługująca: Mężczyzna, wiek 20-25 lat, wzrost średni, ubrany w służbowy strój; koszula, krawat, posiadał widoczny identyfikator. Z obsługi sprzedawcy jestem ogólnie zadowolony, wykazywał się dosyć dużą wiedzą teoretyczną.