Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: PZU
Treść opinii: Przedstawiona obserwacja dotyczy likwidacji przez PZU SA szkody całkowitej samochodu z polisy OC sprawcy wypadku, który miał miejsce w dniu 27.03.2009 r. Zgłoszenia szkody dokonałam w miejsca zdarzenia dzwoniąc na nr podany na polisie sprawcy. Irytujący był czas oczekiwania na połączenie z odpowiednim konsultantem. Przeżycie wypadku dostarczyło tak wielu negatywnych emocji, że skoncentrowanie się na głosie automatycznej sekretarki podającej kolejne nr wewnętrzne graniczyło z cudem. Rozmowa z konsultantem trwała długo - zadawane pytania były bardzo szczegółowe - biorąc pod uwagę okoliczności w jakich zgłaszano szkodę. Ostatecznie ok. 2 godzin od zgłoszenia szkody wrak samochodu został odholowany z Bukowca woj. lubuskie do Szczecina, a poszkodowani odwiezieni do domu. Oględziny samochodu odbyły się kilka dni później, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu dogodnego dla nas terminu. Rzeczoznawca PZU dokonał rzetelnego przeglądu samochodu, przedstawił wszystkie możliwości likwidacji szkody oraz doradził najkorzystniejsze dla nas rozwiązanie. Dokumenty niezbędne do wypłaty bezspornej części odszkodowania polecono mi przesłać drogą elektroniczną celem przyspieszenia procedury. Likwidator kontaktował się ze mną telefonicznie i emailowo, co w znacznym stopniu zminimalizowało czas wypłaty odszkodowania. Biorąc pod uwagę nasz brak doświadczenia w branży motoryzacyjnej likwidator zorganizował sprzedaż pozostałości po szkodzie poprzez portal internetowy. Kupiec odebrał wrak ze wskazanego przez nas miejsca i zapłacił gotówką. Całkowita likwidacja szkody nastąpiła w maju 2009 r. W mojej ocenie rzetelność i profesjonalizm likwidatora szkody, odejście od preferowanej niegdyś pisemnej drogi porozumiewania się oraz indywidualne podejście do sprawy przyczyniły się do rzeczywistej likwidacji zaistniałej szkody.