Opinia użytkownika: Zonka_1
Dotycząca firmy: PZU
Treść opinii: Jestem posiadaczką dość wiekowego samochodu, który muszę ponownie ubezpieczyć. Piszę „ponownie muszę ubezpieczyć”, ponieważ poprzednie ubezpieczenie było ważne do maja tego roku. Nie przedłużyłam ubezpieczenia, gdyż moje auto z powodu pewnego defektu technicznego nie przeszło pomyślnie przeglądu, a pan ze stacji diagnostycznej zapowiedział, iż naprawa z pewnością przekroczy wartość auta. Tak, więc postanowiłam je sprzedać (może komuś przyda się jeszcze na części lub ktoś będzie mógł naprawić je sobie we własnym zakresie, nie ponosząc wysokich kosztów naprawy). Jako, że nie byłam pewna, a właściwie nic nie wiedziałam o obowiązującej w takim wypadku procedurze, poszperałam w internecie. W ten sposób trafiłam na stronę internetową PZU. Muszę przyznać, że strona skonstruowana jest w bardzo przejrzysty i estetyczny sposób. W poszczególnych odnośnikach zawarte są nazwy wszystkich rodzajów ubezpieczeń, jakie PZU oferuje. Są tu też informacje na temat oddziałów i placówek tej firmy, jak również informacje o sieci naprawczej, z którą firma PZU współpracuje, a także informacje na temat obsługi klienta i wiele innych, przydatnych wskazówek. Przejrzałam stronę i znalazłam interesujące mnie zagadnienia, ale moja sprawa była trochę nietypowa, więc potrzebowałam więcej informacji i w tym celu skorzystałam z infolinii tej firmy, którą z łatwością odnalazłam w odnośniku „Kontakt”. Po uzyskaniu połączenia wybrałam odpowiednią opcję i niemal natychmiast usłyszałam w słuchawce miły głos Pana, który przywitał się ze mną, podając również bardzo wyraźnie swoje imię i nazwisko, po czym uprzejmie zapytał; „w czym może mi pomóc”. Szczegółowo przedstawiłam swój problem. Głównie chodziło o niewielki brak ciągłości ubezpieczenia. Zostałam poinformowana, że to właściwie żaden problem, a potrzebna jest tylko polisa lub zaświadczenie od poprzedniego ubezpieczyciela. Dowiedziałam się również, jaka przysługuje mi zniżka z powodu bezwypadkowej jazdy. Mój rozmówca dodał, iż jeśli zdecyduję się na ubezpieczenie pojazdu w PZU, to mogę już na starcie otrzymać dodatkową zniżkę za kontynuację ubezpieczenia. Obiecano mi również, w przypadku jazdy samochodem bez szkód w przeciągu ostatnich 12 m-cy, promocyjną, 20-procentową zniżkę, jeśli składka będzie opłacona od razu na cały rok. Przyznam, że poczułam się bardzo zachęcona, w związku, z czym poprosiłam o wyliczenie ewentualnej składki za OC na mój samochód. Przesympatyczny Pan zadał mi najpierw kilka pytań odnośnie mojego auta, po czym przepraszającym tonem poprosił o pół minutki cierpliwości. To rzeczywiście trwało tylko kilkanaście sekund, wówczas podziękował mi za cierpliwość i przedstawił kwotę w dwóch wariantach: jednorazową i płatną w dwóch ratach. Zostałam również poinformowana, iż w ramach tego ubezpieczenia otrzymam zieloną kartę oraz autopomoc. Oczywiście ciekawiło mnie, co owa autopomoc obejmuje i tu również uzyskałam bardzo szczegółowe informacje. Na koniec zadałam jeszcze kilka pytań na temat autocasco i ubezpieczenia NNW. Od razu przedstawiono mi dwie wersje tych ubezpieczeń: autocasco i minicasco oraz NNW i NNW/max. Bardzo dokładnie opisano mi różnice pomiędzy tymi ubezpieczeniami, przy czym dowiedziałam się, że w przypadku mojego auta nie mogę skorzystać ani z autocasco ani też z minicasco. No cóż…staruszek to moje autko. Właściwie wiedziałam już wszystko, ale zapytałam mojego rozmówcę, czy możliwe jest, by przesłał te wszystkie informacje na mój adres e-mail i tu również potraktowano mnie z największym szacunkiem, obiecano zając się tym natychmiast i rzeczywiście już o 13:15 miałam to w swojej poczcie. Na pożegnanie Konsultant PZU zachęcił mnie do skorzystania z ubezpieczenia w Ich firmie i podziękował za rozmowę, a ja przeprosiłam, że zajęłam Mu aż tyle czasu (nasz rozmowa trwała 43 minuty), po czy poprosiłam by przełączył mnie do następnego konsultanta w sprawie ubezpieczenia mieszkania i również podziękowałam za rozmowę. Przyznam, że przez dłuższą chwilę byłam pod ogromnym wrażeniem w związku z właśnie odbytą rozmową. Niesamowita kompetencja, szacunek do klienta, brak jakiegokolwiek zniecierpliwienia na moją dociekliwość. Po prostu odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! W sprawie ubezpieczenia mieszkania rozmawiałam z Panią, która również na samym wstępie serdecznie mnie powitała i przedstawiła się imieniem i nazwiskiem, po czym zapytała, jak może mi pomóc. Tym razem szybciutko przedstawiłam sprawę, w której chodziło mi o ubezpieczenie właśnie wyremontowanego mieszkania. Zostałam w związku z tym poproszona o kilka informacji odnośnie mojego mieszkania i równie szczegółowo jak poprzednio, przedstawiono mi ofertę ubezpieczenia, łącznie z orientacyjną składką. Zaproponowano mi też umówienie z przedstawicielem firmy w miejscu wybranym przeze mnie. Tak samo jak wcześniej, poprosiłam o przesłanie oferty na mój adres e-mail. Tutaj również obiecano mi to z ochotą i słowa dotrzymano. Obie przesyłki otrzymałam niemal jednocześnie. Podsumowując: nie wychodząc z domu otrzymałam wszystkie informacje, jakich potrzebowałam odnośnie obu ubezpieczeń. Dowiedziałam się o wielu dodatkowych, atrakcyjnych możliwościach. Traktowano mnie z największą uwagą i szacunkiem, czasami nawet po przyjacielsku! Sama oferta PZU może nie jest najkorzystniejsza, ale też nie jest najdroższa biorąc pod uwagę oferty innych firm ubezpieczeniowych. W świetle powyższego z przyjemnością mogę polecić usługi tej firmy!