Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik

Dotycząca firmy: Mix electronics

Treść opinii: Opisywana sytuacja dotyczy wizyty w salonie MIX Electronics w Bolesławcu. Klientka sklepu zainteresowana jest zakupem cyfrowego aparatu fotograficznego. Klientka Dzień dobry, jestem zainteresowana aparatami cyfrowymi Sprzedawca Czy jakiś konkretny Panią interesuje? Klientka Nie, chciałabym się tak ogólnie rozejrzeć Sprzedawca Czy ma Pani jakieś preferencje odnośnie wyglądu? Klientka Chciałabym, aby był raczej mały, lekki, prosty w obsłudze Sprzedawca A w jakiej ma być cenie? Klientka Tak do 1200 Sprzedawca wskazuje w gablocie dany model... Sprzedawca Ten jest dobry i ma polskie menu. Zaczyna wymieniać jego parametry techniczne: matryca 3.8 mn pikseli, zoom optyczny 3,2 x, maksymalna rozdzielczość 2288 x 1716, wyświetlacz LCD: 2.5' Klientka Szczerze mówiąc nie znam się za dobrze na aparatach, potrzebuję taki model, dzieki któremu mogłabym robić zdjęcia dziecku. Rozumiem, że rozdzielczość, o której Pan mówił ma wpływ na jakość zdjęć, tak? Im wyższa, tym lepsze zdjęcia…? Sprzedawca Tak. Jeśli Pani potrzebuje aparatu do fotografowania dziecka, czyli raczej amatorsko, to proponuję ten (wskazuje na inny, trochę większy model w gablocie). Sprzedawca zaznaczył, że aparat ten jest w promocji Klientka Muszę się jeszcze zastanowić Sprzedawca Dobrze i odchodzi Ocena sytuacji, zachowania Sprzedawcy: Sprzedawca powninien odpowiedzieć na przywitanie Klientki. Klientka nie zna się na aparatach, więc chciałaby uzyskać kompetentną informację. Sprzedawca powinien pokazać jej dwa, trzy modele, w różnej cenie, wtedy bez pytania o nią dowie się, jaką kwotę Klientka chce przeznaczyć na jego zakup. Niepotrzebnie na początku rozmowy pyta o cenę, gdyż bardzo prowdopodobne, że Klientka sama ją określi. Klientka mogłaby poczuć mniej ważna (chce kupić produkt tani, a w tym przydatku średniej klasy). Cena "do 1200" niewiele mówi, gdyż jest to przeciętna cena aparatów cyfrowych. Z rozmowy o tym do jakich celów będzie wykorzystywała aparat, pracownik może sam wywnioskować, jego przedział cenowy. Jeśli Sprzedawca już zapytał o cenę, to mógłby zapytać, czy w tej cenie ma się mieścić dodatkowa karta pamięci, gdyż aparat posiada wewnętrzą kartę, o niskiej pojemności, więc będzie Klientce potrzebna, jeśli kupi od razu będzie od razu mogła go użytkować; jeśli nie ma w komplecie, to akumulator do ładowania baterii i wyjaśnic dlaczego. Każdy z prezentowanych modeli powinien opisać zrozumiale dla Klientki, wskazać takie korzyści jak np.: duży wyświetlacz (akumulator w opakowaniu). Sprzedawca nie powinien oceniać produktu „ten jest dobry”. Nie zaproponował alternatywnego o przybliżonych parametrach, jedynie produkt w promocji, bez informacji z jakiego powodu jest promocja. Sprzedawca powinien odpowiadać wyjaśniająco na pytania Klientki. Za mało wskazał cech produktu przekładając je na język korzyści. Nie zaproponował Klientce produktu adekwatnego do jej oczekiwań Zakończenie rozmowy świadczy o niepewności pracownika. Klientka nie zakupi produktu, gdyż nie jest pewna swojej decyzji.