Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: PZU
Treść opinii: Firma PZU, jest firma o długoletniej, ugruntowanej pozycji na rynku, aczkolwiek w obliczu konkurencji na rynku powinna szybciej wdrażać zmiany, jeżeli myśli o utrzymaniu pozycji lidera na rynku. Niestety w większości palcówek, które odwiedziłem odnosi się cały czas wrażeni, iż to nie personel firmy jest dla klienta, a klient jest dla PZU. (Prowadzenie rozmów pomiędzy pracownikami w obecności klienta, bez użycia jakichkolwiek zwrotów grzecznościowych – przepraszam, proszę usiąść, za chwilę Pana obsłużę). Rozumiem, iż są ważne sprawy, które należy omówić, skonsultować, aczkolwiek poprzedzone w/w zwrotem grzecznościowym nie zostaną negatywnie odebrane. Kolejnym, moim zdaniem, błędem organizacyjnym tej firmy, jest brak zainteresowania przyczyną rezygnacji klienta z usług i podjęcia próby zatrzymania klienta, poprzez krótką rozmowę. (Jakie są przyczyny rezygnacji, czy zna Pan naszą aktualna ofertę, bardzo chętnie ją Panu przedstawię, warto pozostać u nas, ze względu na staż itp. W zamian usłyszałem odpowiedz, żeby zrezygnować z naszych usług, po prostu niech Pan przestanie płacić, umowa rozwiąże się sama. Moim zdaniem firma powinna wprowadzić obowiązek przyjmowania pisemnych wniosków dotyczących rozwiązania umowy i rozliczać z nich pracowników pod katem próby przeprowadzenia rozmowy dotyczącej pozostania w sieci. Strona internetowa firmy, przygotowania w sposób poprawny, aczkolwiek na pierwszym miejscu (z perspektywy klienta), dał bym możliwość wpisania prośby o kontakt z opisem celu rozmowy. Kontakt jest usytuowany w prawym dolnym rogu i infolinia na górze. Jednak zajmuje to trochę czasu. Jako klient, nie mający czasu, nie znający oczekiwałbym, abym mógł wpisać cel rozmowy i ktoś się ze mną skontaktuje. Jako klientowi, nie chcę mi się czytać poszczególnych zakładek, chcę zawrzeć umowę i to wszystko. Ma zając to jak najmniej czasu. Ostatni aspekt, infolinia – Przygotowana w sposób profesjonalny, szybki kontakt, rozmowa prowadzona z zachowanie wszystkich standardów. W przeciwieństwie do obsługi stacjonarnej w placówkach, „czuję się”, iż pracownicy są dla klientów (mili, uprzejmi itp.), aczkolwiek poprosiłem o dosłanie oferty na mój adres e-mail, i niestety do dnia dzisiejszego jej nie otrzymałem. W związku z tym skorzystałem z usług innego ubezpieczyciela, tego który pofatygował się ofertę podesłać i mogłem ja porównać z innymi, wybierając najkorzystniejszą dla siebie.