Opinia użytkownika: Tomasz_560
Dotycząca firmy: Praktiker
Treść opinii: Witam Kieruję się kilkoma zasadami w ocenie jakości obsługi są to m.in. przygotowanie stanowiska pracy, przywitanie klienta ( chodzi o to czy sprzedawca sam jest zainteresowany klientem..), badanie potrzeb klienta poprzez zadawanie konkretnych pytań, jego wiedza o asortymencie swojego sklepu/bądź działu, jego wygląd ( chodz to tylko w sklepach gdzie powinno to być wymagane np. hostessy), kultura osobista..jeśli chodzi o sklepy, to przede wszystkim: wygląd, porządek na sklepie, kontakt z klientem, ceny, przejżystość i jasność jeśli chodzi o towar.. Chciałbym opisać sklep sieci Praktiker wg wymienionych wyżej kryteriów. Sam sklep wydaje się łątwy w utrzymaniu porządku, ponieważ z każdą wizytą nie zaobserwowałem tłumów klientów nawet w weekendy. Jeśli chodzi o obsługę to nie stoi ona na wysokim poziomie, ludzie nie są zbyt mile nastawienie do klienta, czasem traktują go nawet jak wroga, którego trzeba obsłużyć. Sam osobiście zostałem tylko przez 1-2 osoby zagadniety tradycyjnym " w czym mogę pomóc?".. większość pracowników nie zwraca większej uwagi na klienta. Jeśli chodzi o porządek to brakowało kilku cen, a z tego co zauważyłem kilka było błędnych tzn dana cena nie odnośiła się do towaru przy niej..oprócz tego samemu raczej ciężko coś znalejść np na dziale drewno, bo większość rzeczy albo jest w całkiem innym miejscu albo tak wymieszane przez ludzi, że trzeba poproscić sprzedawcę o pomoc.. Ceny w porównaniu do innych sklepów np Castoramy są trochę wyższe, jednak zawsze znajdzię się coś w tzw "promocji". Po krótkiej rozmowie ze sprzedawcą którego sam zaczepiłem !, sprawdziłem jego wiedze o asortymencie.. chciałem kupić młod udarowy. Otrzymałem dość konkretne informacje jak na moje wymagania zarówno cenowe jak i potrzebe jakości młota. Co jednak zraziło mnie do oferowanego przedmiotu to opakowanie.. strasznie zakurzona walizka...takiego towaru nie podaje sie klientowi do reki !! Cena porównywalna z innymi marketamia.. kultura osobista sprzedawcy i jego wygląd nie robiły za dobrego wrażenia..brudna koszulka, poświęcenie mi czasu powodowały wrażenie jak by chciał jak najszybciej mi cos wcisnac, jednak moja wiedza sprawily, ze poswiecil mi wiecej czasu.. Zachowanie kasjerek bardzo wporządku, przywitanie i pożegnanie klienta to podstawa, szybkość działania bardzo dobra.. Jako dodatkowa obserwacja i minus tego sklepu to to, ze ochrona traktuje każdego klienta z góry jak złodzieja..ochroniasz przez 15 minut obserwował zza rogu jak przymierzam sie do zakupu młota co równieź bardzo zniechęca.. Ogólnie sklep na -1