Opinia użytkownika: Mysterious_X
Dotycząca firmy: Urząd Miasta Szczecin
Treść opinii: UM w Szczecinie posiada bardzo dobry system elektroniczny. Każdemu petentowi przydzielany jest kod, drukowany poprzez automat (umieszczony przy wejściu do głównej sali obsługi klienta o nr 62). Maszyna podaje liczbę osób oczekujących w kolejce, a automat posiada ekran dotykowy. Przydzielony kod jest później pokazywany na wyświetlaczach ciekłokrystalicznych (bardzo czytelnych). Dodatkowo oprócz wezwania graficznego – jest emitowany sygnał dźwiękowy (na głównej sali BOI – Biura Obsługi Interesanta aktualny numer jest wyczytywany, przy sali do odbioru dowodu osobistego jest to krótki sygnał dźwiękowy; a w obu przypadkach aktualny nr wzywanego petenta zaczyna błyskać na LCD). Istnieje również system rezerwacji elektronicznej. Przy wizycie w urzędzie odbiera się specjalny nr klienta, wcześniej zarezerwowany. Niestety zdarzają się dni ogromnego nawału interesantów, gdy w automacie ... zabrakło wolnych „numerków” do danego działu (w tamtym przypadku chodziło o tablice rejestracyjne). Być może w tym przypadku wcześniejsza rezerwacja byłaby dobrym wyjściem. Przy ostatniej wizycie w UM bardzo szybko mogłem odebrać prawo jazdy i dowód osobisty (niestety, polskie regulacje zmuszają mnie do wymiany ww. dokumentów po zmianie adresu zameldowania). Na odbiór prawa jazdy nie musiałem w ogóle czekać, od razu mój przydzielony numer został wyświetlony. Przy dowodzie osobistym czas oczekiwania wynosił jakieś 10 minut. W UM dostępne jest xero oraz bezpłatne toalety. W budynku mieszczą się też kasy banku (co przy większości operacji jest przydatne; wpłaty dokonuje się bez prowizji). Niestety również kasy bywają „wąskim gardłem” systemu – zdarzały się kolejki petentów liczące kilkanaście osób! Z pewnością w urzędzie przydałaby się klimatyzacja.