Opinia użytkownika: KrzysiekB
Dotycząca firmy: CEWE Fotojoker
Treść opinii: Wizyta w sklepie Fotojoker Cel wizyty: Zasięgnięcie wiedzy oraz zakup kompaktowego aparatu cyfrowego Rezultat: Aparat zakupiony Opis obserwacji: Wizyta miała miejsce w sklepie znajdującym się w pasażu centrum handlowego Tesco. Odbyła się podczas weekendu w trakcie dość dużego ruchu w całym markecie. Czas oczekiwania na obsługę: W sklepie znajdowały się 3 osoby, dwie z nich nie były obsługiwane bezpośrednio, jedna z nich najprawdopodobniej oczekiwała na informację od sprzedawcy, który najwyraźniej sprawdzał jakieś dane w komputerze. Drugi z sprzedawców zauważył mnie bezpośrednio po wejściu (salon nie miał dużej powierzchni). Na bezpośrednią obsługę oraz podejście sprzedawcy czekałem około 2 min. Sprzedawca przywitał się (Dzień Dobry), zapytał: "W czym mogę Panu pomóc?" Wizualizacja sklepu: Sklep pomimo niewielkiej powierzchni sprawiał wrażenie zadbanego, ekspozycja towarów miała miejsce w przeszklonych gablotach, przy każdym z produktów było oznaczenie, modelu, marki, funkcji i ceny. Zauważalne było rozmieszczenie produktów popularnych marek w bardziej dostępnych i eksponowanych miejscach. Akcesoria dostępne były przeważnie w gablotach pod ladą lub na wieszakach za ladą. W sklepie zauważalne były również materiały reklamowe wielu producentów oraz oferowanych przez nich produktów. Obsługa: Rozpoznanie potrzeb: Sprzedawca usłyszawszy odpowiedz dotyczącą poszukiwania kompaktowego aparatu cyfrowego rozpoczął doprecyzowanie moich potrzeb. Pytań padło wiele, od przeznaczenia poprzez fakt kto będzie użytkownikiem po upodobania i przyzwyczajenia co do marki. Podczas tego etapu sprzedawca poprzez trafne ustosunkowywanie się do informacji, które otrzymywał ode mnie uświadomił mnie w wielu aspektach podstaw fotografiki i zaletach stosowania pewnych funkcji, na które przy samodzielnym wyborze produktu zapewne nie zwróciłbym uwagi. Prezentacja oferty: Prezentacja produktów odbyła się w oparciu o ustalone uprzednio założenia (co do ceny, marki oraz pewnych parametrów). Podczas prezentacji sprzedawca prezentował funkcje bezpośrednio na opisywanych aparatach, włączał je oraz udostępniał zainteresowanej osobie, czyli mnie. W trakcie obsługi aparatu pokazywał zasady działania funkcji, na które zwróciliśmy uwagę jako najistotniejsze w decyzji dotyczącej zakupu. Po zaprezentowaniu kilku modeli sprzedawca próbował rozpoznać moją opinię dotyczącą aparatów. Prezentacja korzyści: Podczas prezentacji produktów, a bardziej w założeniu określonych funkcji, sprzedawca obrazowo przedstawiał zasadę ich działania używając opisów potencjalnych sytuacji, w których zalety danej funkcji byłyby najbardziej widoczne. Opisując poszczególne modele faktycznie zwracał uwagę na to jakie korzyści płyną z zastosowania właśnie takiego rozwiązania a nie innego (np. kwestia poręczności aparatu, czy też odporności na zawilgocenie za czym idzie możliwość robienia zdjęć w różnych warunkach atmosferycznych). Wyjaśnienie wątpliwości: Przed podsumowaniem sprzedawca zapytał czy mam jakieś pytania lub potrzeby dotyczące danych modeli aparatów. Na każde z pytań odpowiadał rzeczowo i konkretnie. Podsumowanie oferty: Sprzedawca ponownie odnosząc się do wymienionych uprzednio przeze mnie warunków krótko scharakteryzował wybrane modele oraz zaproponował najlepszy, jego zdaniem wybór. Zamknięcie sprzedaży: Sprzedawca potwierdził czy uznaję jego propozycję. Podczas zamknięcia sprzedaży pojawił się również up-selling. Zostały zaproponowane akcesoria nie występujące w standardzie typu, większa karta pamięci, pokrowiec. Nie skończyło się tylko na drobnych akcesoriach, dodatkowo została zaproponowana podręczna drukarka, co z kolei stanowiło odwołanie do wcześniejszych etapów rozmowy, w których stwierdziłem chęć uwieczniania fotografii właśnie w taki sposób! Pożegnanie: Na pożegnanie otrzymałem, wizytówkę oraz wraz z numerem telefonu do sklepu. Sprzedawca zaprosił mnie do następnej wizyty. Osoba obsługująca: Mężczyzna, wiek do 30 lat, wzrost średni, ubrany w służbowy strój. Z obsługi sprzedawcy jestem zadowolony, zauważalny był fakt iż rozmawiałem z osobą, która posiadała dużą wiedzę nt. oferowanych produktów i potrafiła w przystępny sposób ją przekazać zainteresowanej osobie.