Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: IKEA
Treść opinii: swoją obserwację rozpoczęłam w godzinach 10-18 , brak wejścia bezpośredniego na parter , trzeba wjechać na piętro (gdzie znajduje się ekspozycja) a następnie na parter schodami lub windą przywitanie - w momencie otwierania sklepu dziewczyna będąca na stanowisku informacji zaprasza do obejrzenia ekspozycji i rozdaje (żółte) torby na zakupy nie informuje że są one do wykorzystania tylko na terenie sklepu , zabiera też kosze tłumacząc że są na terenie sklepu (na parterze) przywitanie tego typu trwa do 30 min , później klienci sami biorą torby , a obsługa z informacji nie wychodzi z inicjatywą pomocy podeszłam do dziewczyny z pytanie o ; 1. szafy 2. moskitiery osoba uprzejma na pierwszą propozycję pokierowała mnie bezbłędnie , natomiast na drugą już nie wiedziała gdzie może się znajdować , zaproponowała zajrzeć do działu dekoracje na parterze tymczasem znajdowały się one na piętrze na dziale sypialnie znajdują się na dziale szafy zapytałam o ; (LEXVIK) 1. cenę – dość wysoka 1099 zł , ale jest możliwość spłaty formie ratalnej 2. wymiary Szerokość: 148 cm Głębokość: 62 cm Wysokość: 185 cm 3. dostępne kolory – tylko jeden , drewno 4. transport – istnieje możliwość za dodatkową opłatą ale o szczegóły musze zapytać w transporcie 5. materiał – trwały , wytrzymały , jednolite drewno , Części główne: lita sosna, Bejca, Bezbarwny lakier akrylowy Tył: Płyta pilśniowa, folia Szyna ubraniowa: lita sosna 6. możliwość zwrotu , czy reklamacji - tak w ciągu 7 dni od zakupu , dokładnie informacje w obsłudze klienta (zwroty) 7. zostałam też poinformowana gdzie mogę tę szafę znaleźć na magazynie i gdzie znajduje się punkt ratalny zapytałam o inną propozycje szafy , obsługa nie wiedziała co mi polecić , dostałam katalog z szafami z propozycją wyboru szafa jest zapakowana w 2-óch kartonach na co nikt nie zwrócił uwagi , na magazynie szukałam sama bez pomocy obsługi , chcąc wziąć produkt szukałam wózków – niestety maszyna do wydawania ich miała awarię , dość długo szukałam drugiego punktu z wózkami który był nie oznaczony na magazynie podeszłam do obsługi z pytaniem o pomoc załadowania szafy na wózek , bez problemu pan pomaga transakcja – przy kasach długie kolejki , po drodze wybrałam jeszcze kilka drobiazgów typu wazon (dość cienkie szkło , malowane ) 6,99 zł , książka „gotuj po męsku ” na półce brak oznaczenia z ceną , na skasowanie produktów czekałam 30 min , nad kasą widnieje informacja „powiedz przy kasie jeśli przed Tobą stoi więcej niż trzech klientów a dostaniesz prezent” wiadomość ta dość słabo widoczna a prezentem okazała się kawa z ciastkiem , by jednak je zjeść trzeba z powrotem wejść na sklep , niestety nie można tego zrobić z zakupionym już sprzętem , mimo że posiadałam paragon , szafki znajdujące się na obszarze sklepu (depozytowe) są zbyt małe by pomieścić zakup pytając na informacji gdzie mogę to zostawić , polecono mi szafki lub własny samochód którego nie posiadałam , rezygnacja z prezentu lub do wykorzystania przy kolejnych odwiedzinach kasjerka – bez problemu skasowała zakup i pokierowała mnie do obsługi klienta w sklepie obowiązują formy płatność ; 1. gotówka 2. karta upominkowa IKEA 3. karta płatnicza (zostały one wymienione przez kasjerkę ) Sklep proponuje tez dla wyróżnionych produktów niższe ceny dla posiadaczy karty IKEA FAMILY , karta łatwo dostępna , wypełnienie formularzu przy którym się znajduje zastępcza karta do momentu uzyskania formą pocztową oryginalnej Wygląd pracowników ; Wszyscy pracownicy obsługi jednolite żółte koszule z małym napisem IKEA (granatowy) z przodu po lewej stronie ,tył w okolicach między łopatkami , Koszule czyste , ale niektórzy pracownicy mają pogniecione , Obsługa bistro i restauracja koszulki polo granatowe Obszar sklepu ; Dość duży – na informacjach można dostać mapkę sklepu , (mapa jest czytelna ) na podłodze naklejone są strzałki które prowadzą do magazyny / kas Znajdują się też duże mapy z zaznaczonym punktem w którym się znajduje , Istnieją też skróty by pominąć część sklepu których klient nie chce oglądać , skróty jednak są mało zauważalne , niewidoczne oznaczenia Restauracja znajduje się na terenie sklepu , brak oznaczenie bezpośrednio by do niej dotrzeć , w tym momencie pomogła osoba witająca klientów która mnie pokierowała Podłoga na parterze niejednolita , zastygnięte plamy , nieestetyczna , Dużo kurzu na magazynie , momentami drapie w gardle Reszta sklepu czysta , podłoga jest umyta , dywany odkurzone , brak śmieci , kosze nie są wypełnione , toalety czyste , estetycznie , szeroki podział ( męska , damska , damska dziecięca , męska dziecięca ) jest też pomieszczenie dla matki z dzieckiem (z przewijakiem) parking – niewystarczająco duży , samochody parkują też pod samym sklepem ograniczając przejazd dojazd do obiektu – IKEA posiada autobus który dowozi klientów do sklepu , jednak jest tylko jeden przystanek z którego autobus odjeżdża (Al. Niepodległości ) , autobus bezpłatny , godziny odjazdu widnieją na przystanku należącym do obszaru sklepu , autobus odjeżdża w podstępie 1,5 h