Opinia użytkownika: Iskierka_1
Dotycząca firmy: PZU
Treść opinii: Odwiedziłam stronę internetową PZU celem dowiedzenia się w jaki sposób mogę dokonać zmiany danych podanych podczas podpisywania umowy ubezpieczeniowej. Na stronie były odpowiednie formularze do wypełnienia, wydrukowania i przesłania na adres PZU w Warszawie. Wypełniłam formularze i wysłałam je do PZU. Formularzy było 3: formularz zmiany danych osobowych członka funduszu, formularz zawiadomienia o zawarciu związku małżeńskiego oraz formularz zmiany uprawnionych do wypłaty gotówkowej w przypadku zgonu ubezpieczonego. Wraz z formularzami, mimo że nie było takiego wymogu, wysłałam kopię dowodu osobistego oraz kopie aktu małżeństwa. Po kilku dniach otrzymałam list od PZU z informacją, że moje wnioski nie mogą zostać zaewidencjonowane ponieważ nie dosłałam kolejnego wniosku o nazwie: formularz zawiadomienia o zmianie w stosunkach majątkowych między Członkiem Funduszu, a jego małżonkiem. Jak wyjaśniono mi w liście podpisując umowę z PZU byłam w trakcie pierwszego małżeństwa i muszę poinformować PZU o jego zakończeniu. Do formularza koniecznie muszę dołączyć oryginał dokumentu potwierdzającego stan prawny lub jego kopię poświadczoną notarialnie czyli musze udać się doi sądu po odpis orzeczenia o rozwodzie. Oczywiście wiąże się to z dodatkową papierkową pracą, bieganiem po urzędach i płaceniem pieniędzy. Pytam się tylko w jakim celu PZU potrzebuje dowód przeprowadzenia rozwodu skoro potwierdziłam ponowne wyjście za mąż. Wiadomo, ze skoro udzielono mi ślubu to zgodnie z prawem moje poprzednie małżeństwo zostało rozwiązane w sposób prawidłowy. Po co ta cała biurokracja? Po co dwa różne dokumenty na potwierdzenie jednej rzeczy?