Opinia użytkownika: AxeZ
Dotycząca firmy: Raiffeisen Digital Bank
Treść opinii: Do palcówki banku Polbank wybrałam się w celu otworzenia rachunku osobistego i założenia lokaty krótkoterminowej. Do spotkania przygotowałam się częściowo, znałam wysokość oprocentowania rachunku, jednakże w przypadku lokaty liczyłam na uzyskanie informacji w punkcie obsługi. Po wejściu do lokalu skierowałam wzrok na dwa punkty obsługi klienta znajdujące się stosunkowo blisko wejścia obsługiane przez dwie młode, elegancko ubrane panie. Jedna z pań, która w tym momencie samotnie siedziała przy biurku odpowiedziała na moje 'dzień dobry', natomiast druga z pań, która tłumaczyła zaganienia kredytowe dla pewnej starszej pary, nie zwróciła uwagi na moje przybycie. Skierowałam się więc w kierunku samotnej pani sądząc, że zostanę natychmiast obsłużona, jenakże zostałam poinformowana, iż pani w tym momencie obsługuje inną klientkę, która udała się do kasy celem otwarcia lokaty. Musiałam więc zająć miejsce na krzesełku dla osób oczekujących na swoją kolejkę. Ponieważ była to moja pierwsza wizyta w tej placówce, zwróciłam uwagę, iż była ona stosunkowo mała jak na bank znajdujący się na głównej ulicy Gorzowa, niedostosowany do liczby odwiedzających ją klientów. Liczba krzesełek dla klientów wynosiła 4, a o miejsca stojące było ciężko ze względu na niewielką powierzchnię lokalu, co oznacza, że w momencie, gdy bank odwiedzą trzy pary i oba punky obsługi kliena będą w tym momencie zajęte, dwie osoby będą najprawdopodniej zmuszone opuścić placówkę. Poza tym w lokalu było jasno i czysto. Za punktami obsługi klienta znajdowała się kasa, a następnie biura, być może do obsługi 'szczególnych' klientów, jednakże żadna informacja na ten temat nie była widoczna. Czas mojego oczekiwania wynosił około 25 minut - za długo biorąc pod uwagę, że byłam pierwsza w kolejce. W międzyczasie za mną ustawiło się kilka osób (zajęte były wszystkie krzesełka). Obsługująca mnie pani była miła, udzieliła interesujacych mnie informacji, po czym zajęła się wypełnianiem wielu dokumentów, ponoć niezbędnych do założenia konta osobistego. Całość trwała długo, nawet do pół godziny. Na koniec zapytałam o możliwość aktywacji usługi internetowej do nowo założonego konta. W odpowiedzi otrzymałam dwie kartki z instrukcją do zapoznania się w domu. Chcąc jak najszybciej zakończyć wizytę, wzięłam kartki i udałam się... z powrotem na krzesełko, gdyż w kolejce do kasy ustawiała się osobna kolejka. Gdy w końcu stanęłam przy kasie głośno zastanawiając się jaką część swoich środków wpłacić na lokatę, a jaką na konto oszczędzające, pani poradziła mi nie otwierać lokaty, gdyż różnica w oprocentowaniu wynosi jedynie 1%, a z konta mogę wypłacać pieniążki kiedy chcę w przeciwieństwie do lokaty. Kierując się jej sugestią, wszystkie oszczędności wpłaciłam na konto, po czym zadowolona opuściłam bank. Dziś z perspektywy czasu wiem, iż w banku doradzono mi źle, bowiem wraz z nowym miesiącem oprocentowanie lokaty zmalało o 1%, w związku z czym obniżono również oprocentoanie rachunku oszczędzającego, także o 1%. Tak więc tracę już 2% w ramach złej decyzji, a bank zyskuje. Na koniec jedna uwaga odnośnie usługi interentowej, Polbank24. Według wskazówek z kartek otrzymanych w placówce banku, zadzwoniłam pod wskazany numer, jednakże dodzwonić udało mi się dopiero po kilku dniach, codziennie bowiem linia była zajęta i w nieskończoność czekałam na połączenie. Po kilka dniach konsultant Polbanku poinformował mnie, iż numer pod który dzwonię jest niewłaściwy, gdyż jest to dział marketingu! Podał mi ten właściwy numer, pod który niezwłocznie zadzwoniłam i uruchomiłam usługę. Jednakże za stracony czas (blisko tydzień) i pieniądze (linia była płatna, również połączenia oczekujące) nikt w Polbanku mnie nie przeprosił, a dodatkowo usłyszałam, iż nieporozumienie wynikło najprawdopodobniej z mojej winy, bo bank takich błędów nie popełnia! A ja ten błąd mam na papierze. Ogólnie z przebiegu samej wizyty byłam dość zadowolona: czekając na obsługę siedziałam zamiast stać w ogonku, w placówce było czysto i przyjemnie, a pracownice miłe i względnie kompetentne. Jedynym minusem był czas oczekiwania na obsługę. Jednakże wiarygodność przekazanych mi informacji pozostawia wiele do życzenia.