Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: Urząd Miasta Kraków
Treść opinii: Kraków podobno słynie z bardzo wygodnego systemu rejestracji działalności gospodarczej. Miałam okazje sprawdzić to na własnej skórze. Po wejściu do działu rejestracji w oczy rzucił mi się punkt informacyjny. Podeszłam do stojaka z wnioskami, wybrałam odpowiednie formularze i zaczęłam je wypełniać. Pomimo dołączonej do wniosku instrukcji nie obyło się bez wątpliwości. Podeszłam więc do punktu informacyjnego i poprosiłam o pomoc. Dwie miłe urzędniczki odpowiedziały na moje pytania, sprawdziły mój wniosek a następnie powiedziały gdzie mam się dalej udać gdy będę miała wypełnione wszystkie rubryki. Kontynuowałam wypełnianie wniosku, w międzyczasie miałam kolejne pytanie. Panie z informacji po raz kolejny z uśmiechem mi pomogły. Następnie potrzebowałam listę kodów PKD, którą otrzymałam w innym punkcie informacyjnym. Mając wypełniony wniosek, wydrukowałam sobie numerek i podeszłam do wolnego stanowiska. Urzędniczka, która mnie obsługiwała, sprawdziła wszystkie dokumenty. Znalazła kilka błędów i grzecznie poprosiła o dokonanie poprawek. Była bardzo uprzejma, spokojna i życzliwa. Wzbudzała dużą sympatie. Otrzymałam potwierdzenie rejestracji i poinformowała mnie gdzie mam się udać dalej. W kolejnym pokoju został mi nadany nr REGON. Po raz kolejny zaskoczył mnie pełen profesjonalizm urzędniczki. Po góra 5 minutach od wejścia do pokoju, miałam już swój nr REGON. Skierowałam się do stanowiska Urzędu Skarbowego (cały proces rejestracji działalności gospodarczej odbywa się w jednym pomieszczeniu w ciągu około 30min). Tam urzędnik podał mi dokument do wypełnienia i zapytał czy będę Vatowcem. Po mojej twierdzącej odpowiedzi, poinformował mnie że już niestety nie zdążę tego załatwić. Okazało się że urzędnicy z Urzędu Skarbowego oraz ZUSu nie pracują tak jak reszta do 18:00 tylko krócej. Poinformował mnie o kosztach oraz o terminach do kiedy mam załatwić pozostałe sprawy. Wszyscy urzędnicy, którzy mnie obsługiwali, zachowywali się w pełni profesjonalnie. Takiej obsługi życzyłabym sobie codziennie we wszystkich punktach usługowych. Nie dość ze byli pomocni i kompetentni to jeszcze to tego bardzo życzliwi i przy tym naturalni. Jedynym minusem jest to, że nigdzie nie było informacji ze pracownicy ZUSu i US pracują tylko do godziny 16:00. Przez brak tej informacji będę musiała się tam pojawić ponownie. Pomimo tego faktu, całą wizytę oceniam bardzo pozytywnie. Wnętrze urzędu było w miarę estetyczne tzn. nie wyróżniało się specjalnie niczym na plus ani na minus. Można by poprawić wystrój biura. Na niektórych stolikach dla wypełniających dokumenty klientów leżały porzucone papiery. Na stojaku ze wzorami formularzy panował względny porządek. Podczas mojej wizyty nikt nie uprzątnął papierów ze stolików i nie uporządkował idealnie stojaka z formularzami. Poza tym nie mam zastrzeżeń.