Opinia użytkownika: demo
Dotycząca firmy: ZKM Gdynia
Treść opinii: Od wielu lat korzystam z komunikacji miejskiej w Gdyni. Obecnie prawie wszystkie autobusy i trolejbusy są niskopodłogowe (poza linią 27, pojedynczymi kursami w godzinach szczytu i częścią nocnych). W większości autobusów mozna też sprawdzić godzinę na wyświetlaczu obok kierowcy lub na kasownikach. Autobusy są punktualne poza godzinami szczytu i wypadkami losowymi, jak np. zablokowanie drogi w wyniku kolizji. Kierowcy zazwyczaj są dość uprzejmi i jeżdżą bezpiecznie. Niestety kierowcy linii nocnych trochę szaleją na zakrętach, przez co zazwyczaj lekko pijany tłum pasażerów wracający do domów czuje się jak na karuzeli. System biletów jest dość skomplikowany przy przejeżdżaniu przez kilka miejscowości (zkm Gdynia obsługuje 26 różnych miejscowości). Bilety metropolitarne i inne "nabijane" na karty elektroniczne są wciąż utrudnieniem raczej niż wygodą, mimo że minął już ponad rok od ich wprowadzenia. Dzieje się tak, ponieważ można je zakupić w mniejszej liczbie punktów niż tradycyjne papierowe blankiety biletów miesięcznych (jedynie w punktach zkm, a nie na pocztach, jak niegdyś). Istnieje też problem, kiedy traci się zniżkę i z ulgowego przechodzi na normalny. Procedura zmiany statusu biletu zajmuje kilka do kilkunastu minut. Dobrym rozwiązaniem byłaby możliwość zakupu biletu elektronicznego miesięcznego przez Internet.