Opinia użytkownika: Bryku
Dotycząca firmy: Alior Bank
Treść opinii: Obserwacja dotyczy pierwszych chwil współpracy z bankiem Alior. Zachęcony reklamą telewizyjną postanowiłem zostać klientem Alior Banku. W tym celu złożyłem wniosek internetowy o otwarcie rachunków. I tu pojawiła się pierwsza niedogodność - potrzebowałem poza rachunkiem złotowym rachunków w walucie EUR i CHF. Niestety takiej możliwości nie dawał mi wniosek internetowy o rachunki bankowe. Zdecydowałem sie więc o rachunek w EUR rezygnując tymczasowo z rachunku w CHF, który postanowiłem założyć następnym razem. Poza wyżej opisaną niedogodnością (nie wiem z czego wynikającą bo informacji na ten temat nie znalazłem) cały proces składania wniosku o rachunek przebiegał prawidłowo. Okres oczekiwania na przesyłkę kurierską z dokumentami do podpisu był bardzo krótki (2 dni). Po przejżeniu dokumentów okazało się, że bank nie założył mi rachunku w EUR nie informując mnie dlaczego. Zawiodła mnie również jakość informacji na stronie WWW dotycząca zakładanych rachunków. Dotyczy to głównie opłat i prowizji pobieranych przez bank (większość usług miała być za darmo - okazuje się, że tak nie jest, np. tylko 49 pierwszych przelewów jest bez opłat, ponadto bank pobiera 30 gr za każdy wysłany SMS do potwierdzenia zleceń na rachunku więc okazuje się, że każda operacja na rachunku wymagająca autoryzacji jest płatna.) Na chwilę obecną jestem więc posiadaczem rachunku w PLN w Alior Banku choć liczyłem, że bedę mógł skorzystać również z innych usług i spotkam się rzeczywiście z "inną kulturą bankowości".