Opinia użytkownika: Tomasz_163
Dotycząca firmy: Vobis
Treść opinii: W sobotę wybrałem się do sklepu Vobis w Bydgoszczy, aby zakupić nawigację do samochodu. Wybrałem ten sklep, ponieważ liczyłem na pomoc i doradztwo w wyborze urządzenia, bo szczerze mówiąc nie orientuję się, jak działa w praktyce. Po wejściu do sklepu napotkałem sporą kolejkę, ok. 5 osób, lecz ludzie byli obsługiwani początkowo w miarę sprawnie. W pewnym momencie gdy oglądałem nawigacje, podszedł do mnie pracownik firmy Vobis pytając, czy może mi jakoś pomoc. Oczywiście zgodziłem się z chęcią na każdą pomoc specjalisty. A przynajmniej tak mi się wtedy wydawało. Ponieważ przy urządzeniach nie było opisów technicznych, lecz jedynie krótkie informacje + cena, zacząłem zadawać pytania techniczne, aby wspólnie wybrać dla mnie najlepszy sprzęt. Okazało się, że pracownik Vobis nie potrafił odpowiedzieć na tak proste pytania jak np.: - prędkość procesorów - system operacyjny, co jest przecież ważną sprawą - kompatybilność z mapami cyfrowymi. Pan potrafił mi jedynie wymienić dwie mapy jakie może mi zaproponować do kupienia i to wszystko. Spodobała mi się nawigacja Nokii, która miała bardzo ładny design, lecz usłyszałem od pracownika, że nie możemy jej sprawdzić, gdyż nie będzie w tej chwili szukał zasilacza, ponieważ ma także innych klientów. Nie wydaje mi się, żeby takich technik sprzedaży ich uczyli. Rozumiem, że nikt nie zna się na wszystkim, ale podstawy powinien znać i się orientować, a jeśli kompletnie się nie zna na danej tematyce to dlaczego nie poprosi kolegi z firmy o pomoc!? Ten pan wolał wciąż powtarzać "nie wiem" i tyle, bez żadnych wyjaśnień. W pewnym momencie zadałem pytanie "To przepraszam bardzo, co Pan wie?". Widziałem wyraźną obrazę, że klient śmiał o to zapytać. Pan powiedział mi, że jeśli chcę zasięgnąć dokładnych informacji to zaprasza mnie na ich stronę www. Ok, rozumiem, na stronie są szczegóły ale czy nie mógł powiedzieć, że do wybranej przeze mnie nawigacji za moment wydrukuje ze strony specyfikację i porozmawiamy? Jak dla mnie totalny brak profesjonalizmu, nie tylko ze strony tego pracownika, lecz ze strony całego zespołu. Pod koniec moich rozmów z tym panem w sklepie była tylko jedna osoba, oglądająca samotnie laptopy, dwóch pozostałych pracowników stało przy kasie. Czy to jest właśnie praca zespołowa? Mnie inaczej uczono ale może się mylę. Reasumując: nie jestem zadowolony z wizyty w tym sklepie, na szczęście niedaleko był drugi sklep komputerowy, Sferis, w którym zostałem obsłużony wręcz idealnie, i zakupiłem w końcu moją nawigację.