Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: RYŁKO
Treść opinii: W dniu 17.09.2008 roku udałam się do sklepu Ryłko w Galerii Krakowskiej. Moja wizyta dotyczyła złożenia reklamacji na zakupione rok wcześniej obuwie. W momencie, kiedy weszłam do sklepu zwróciła na mnie uwagę sprzedawczyni. Była miła i uśmiechnięta. Po powitaniu zadałam pierwsze pytanie, które dotyczyło długości terminu gwarancji na obuwie w firmie Ryłko. Pani bardzo szybko odpowiedziała, że jest to 2 lata od daty zakupu. Wówczas przedstawiłam cel swojej wizyty. Zostałam poproszona do kontuaru, gdzie zostałam zapytana o powód reklamacji, oraz czy posiadam paragon zakupu. Następnie pokazałam obuwie. Po obejrzeniu pani, która się mną zajmowała, w bardzo uprzejmy sposób zwróciła mi uwagę, że obuwie nie jest odpowiednio przygotowane (były zakurzone podeszwy). Następnie wyjaśniła, gdzie jest toaleta, i że tam mogę poprawić stan butów, tak aby nadawały się do oddania do reklamacji. Po doprowadzeniu obuwia do odpowiedniego stanu wróciłam do sklepu, gdzie zostałam przekazana innej pani. Osoba ta była wprowadzona w sprawę, miała przygotowany formularz rejestracji reklamacji. W sposób bardzo miły zadawała pytania z poszczególnych pozycji formularza, jednocześnie tłumacząc, do czego są one potrzebne. Wyjaśniła również, bez zadawania z mojej strony żadnych pytań, że rozpatrywanie reklamacji trwa do 3 tygodni, że praktykowane jest, że pierwsza reklamacja powinna dotyczyć usunięcia powstałej usterki. Przy spisywaniu reklamacji zapytana zostałam o to, czego ona dotyczy, jak również czy tylko tego zakresu reklamacja dotyczy, czy może jest jeszcze coś. Następnie zostałam poproszona o podanie numeru telefonu, gdyż jeśli reklamacja zostanie rozpatrzona, wówczas zostanę poinformowana telefonicznie. W tym samym czasie w sklepie pojawiło się więcej klientek, również wzrosła ilość pań obsługujących. Zauważyłam również, że panie z obsługi w odpowiednim momencie podchodziły do osób zainteresowanych kupnem. Nie było to przede wszystkim nachalne. Sprzedawczynie bardzo dobrze obsługiwały klientki informując je o posiadanych rozmiarach danego modelu lub wskazywaniu, w którym modelu można znaleźć dany rozmiar. Klientki zgadzały się na proponowane im rozwiązania. Uzasadnienie: w związku z tym, iż składałam reklamacje nie czułam się gorszym gatunkiem klienta. Nie byłam obsługiwana pospiesznie, lecz starannie i dokładnie. Poza tym ze strony obsługi cały czas można było wyczuć sympatię do klientów, że są mile widziani, a nie są intruzami w sklepie. Atmosfera podczas mojej wizyty była bardzo przyjazna.