Jakość Obsługi

 Szukaj opinii o...Gdzie?



Raport Jakość Obsługi w Polsce w 2017 roku

15 marca przypada Międzynarodowy Dzień Konsumenta, święto nas wszystkich. Jak jesteśmy obsługiwani w sklepach? Co nam się podoba, a na co narzekamy podczas zakupów? W jakich miastach i województwach zostaniemy najlepiej obsłużeni? Na te pytania odpowiada Polski Program Jakości Obsługi w corocznym raporcie, analizującym poziom satysfakcji klientów w całej Polsce.


Jakość obsługi odnotowuje kolejny rekord

Poziom zadowolenia klientów w Polsce wciąż rośnie. Badania Polskiego Programu Jakości Obsługi wskazują, że indeks jakości obsługi już od kilku lat utrzymuje się w granicach 77%. W 2017 roku wskaźnik ten osiągnął najwyższy dotychczas wynik – 77,9%. Oznacza to, że aż 4 na 5 klientów jest zadowolonych z obsługi w sklepach, bankach, restauracjach itd. Mimo to, jest jeszcze wiele do poprawy ponieważ wciąż jedna piąta konsumentów opuszcza sklep nieusatysfakcjonowana z zakupów.

Raport Jakość Obsługi w Polsce


Przyjazne wnętrze i przyjazny personel doceniamy najbardziej

Podczas wizyty w sklepie naszą uwagę przyciąga wiele elementów, w tym wygląd miejsca obsługi. I to właśnie ten obszar jest najbardziej doceniany przez konsumentów. Lubimy podczas zakupów czuć się komfortowo, bez problemu poruszać się między asortymentem i innymi kupującymi. Dodatkowo gdy otaczają nas przyjazne wnętrza, a oko cieszą wszystkie detale, coraz chętniej oddajemy się zakupom, a także śmielej wchodzimy w interakcje z personelem sklepu. Co cenimy sobie u pracowników obsługi? Ich wiedzę, umiejętności i uprzejmość. Takiego zdania jest niemal 80% klientów.


Narzekamy na długie kolejki

Żyjemy w dobie szybkich zakupów przez internet, coraz bardziej powszechnych “szybkich kas” i zakupów na dowóz. Kiedy jednak przychodzi nam wybrać się na tradycyjne zakupy, narzekamy na zbyt długie kolejki. Ukazują to również wyniki - po raz kolejny organizacja i czas obsługi otrzymują najniższy wskaźnik. Długie kolejki, wydłużające się oczekiwanie na pomoc personelu, to według niemal jednej czwartej klientów, elementy do poprawy.

Raport Jakość Obsługi w Polsce


Świętokrzyskie i Podkarpackie na szczycie

Najbardziej zadowolonych klientów można spotkać wśród mieszkańców w świętokrzyskim i podkarpackim, gdzie wskaźnik jakości obsługi osiągnął ponad 80%. Tak wysoki poziom satysfakcji może wynikać z faktu, że oba regiony nie są tak rozwinięte jak chociażby Mazowsze czy Śląsk, gdzie klienci obsługiwani są wręcz na masową skalę i często w machinalny sposób. W mniej rozwiniętych województwach firmy wypracowały już relacje oraz więzi z konsumentami. Najniższego poziomu jakości obsługi klienta doświadczymy na Podlasiu i Dolnym Śląsku.


Białystok liderem, Łódź daleko z tyłu

Co ciekawe, najlepszy wynik pośród miast uzyskał Białystok, który jeszcze w 2016 roku znajdował się poza czołówką. Mimo iż znajduje się on w województwie, które otrzymało najniższe noty, stolica Podlasia ma ponad 80% zadowolonych konsumentów. W czołówce pojawiły się także Katowice i Rzeszów, które w poprzednim badaniu (2016) również były na podium lecz teraz zamieniły się miejscami. We wszystkich trzech miastach zaledwie jeden na pięciu klientów narzekał na jakość obsługi. Ostatnie miejsce w zestawieniu miast wojewódzkich przypadło stolicy sztuki filmowej. Łódź podobnie jak w 2016 roku osiągnęła wskaźnik niewiele ponad 70% i niestety spadła na sam dół stawki. Lublin, który w 2016 roku zamykał zestawienie, poprawił swoje standardy i udało mu się dotrzeć na miejsce w środku rankingu.


Uroda i turystyka niezmiennie na czele

Od lat najlepiej czujemy się w miejscach, które gwarantują nam lepsze samopoczucie. Drogerie i salony urodowe oraz turystyka to branże, które co roku wzajemnie rywalizują o najwyższe wskaźniki jakości obsługi w Polsce. Klienci cenią te miejsca za nawiązanie bliższej i długotrwałej relacji z pracownikami. Sklepy oraz portale internetowe również są bardzo wysoko oceniane. Chwalimy zakupy przez internet za ceny, czas oraz organizację obsługi, która z reguły przebiega szybko i bez zbędnych formalności.

Urzędy i instytucje poniżej normy

Polacy niechętnie odbywają wizyty w urzędach i instytucjach. Nie tylko z uwagi na charakter załatwianych tam spraw, ale przede wszystkim ze względu na otrzymywaną tam obsługę. Niestety wiele się słyszy o stale pogarszającym się poziomie obsługi w urzędach i instytucjach, a wyniki tylko potwierdzają tę tezę. W 2017 roku wskaźnik zadowolenia klientów spadł o 12,3 p.proc. względem badań z 2016 roku i już co trzeci petent wychodzi z urzędu niezadowolony. Narzekamy na czas i organizację obsługi oraz zachowanie pracowników.

Raport Jakość Obsługi w Polsce

11. edycja Polskiego Programu Jakości Obsługi

Już po raz 11. Polski Program Jakości Obsługi podsumował opinie oddane w ciągu 2017 roku przez konsumentów w całej Polsce. To dzięki użytkownikom zgromadzonym wokół platformy jakoscobslugi.pl możemy pomóc firmom w udoskonalaniu standardów jakości obsługi i wyjściu naprzeciw oczekiwaniom klientów. Firmy, które w największym stopniu zaspakajają potrzeby klientów są w Międzynarodowy Dzień Konsumenta nagradzane Gwiazdą Jakości Obsługi. To prestiżowe wyróżnienie jest zarezerwowane tylko dla najlepszych firm w Polsce.

Więcej informacji o raporcie i Gwiazdach Jakości Obsługi znajduje się TUTAJ>>



powrót

©2013 Grupa VSC Projekt i realizacja Internet House


Dziękujemy za twoją opinię!

Jeżeli chcesz aby twoja ocena miała większy wpływ na wynik tej firmy, zaloguj się:

Możesz użyć swojego konta na facebooku
Adres e-mail (login)
Nie posiadasz konta? Załóż konto i przekonaj się, że Twoja opinia się liczy!

Dziękujemy za twoją opinię!

Jeżeli chcesz, aby twoja opinia miała większy wpływ na wynik tej firmy napisz swoją recenzję klikając na obok gwiazdek.

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.X


Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.