Szukaj opinii o...Gdzie?



Grali o satysfakcję konsumentów! Oto wyniki

Równolegle z Mundialem w Rosji rozgrywane były pierwsze Mistrzostwa Jakości Obsługi, w których udział wzięły najlepsze pod względem jakości obsługi firmy w Polsce.  W przeciwieństwie do występu piłkarskiej reprezentacji Polski, mamy powody do zadowolenia, ponieważ gra toczyła się o satysfakcję klientów. Które branże wypadły lepiej w bezpośredniej rywalizacji? Kto doszedł do finałów rozgrywek i wreszcie kto zdobył tytuł Mistrzostw Jakości Obsługi? O tym w raporcie podsumowującym Mistrzostwa przygotowanym przez Polski Program Jakości Obsługi.


Nie-zwykłe mecze

Gwiazdy Jakości Obsługi 2018 – czyli firmy wyróżnione przez klientów pod względem najwyższych standardów obsługi – rozegrały swoje pierwsze Mistrzostwa. Tu nie chodziło o zwykłe mecze – gra toczyła się o satysfakcję konsumentów! O tym, które firmy przechodziły do dalszych rozgrywek zdecydowali ich klienci. W tych mistrzostwach boiskiem była sieć sprzedaży i komunikacji, a drużyną – zespół obsługi klienta. Natomiast zwycięskie gole to nic innego jak pozytywne oceny konsumentów. Rywalizacja była prowadzona w grupach, a następnie w fazie playoff.



Połowa konsumentów bardzo zadowolona z obsługi

Mistrzostwa to wydarzenie dla najlepszych firm. Nie może zatem dziwić, że ponad połowa klientów (51,8%) była zadowolona lub bardzo zadowolona z obsługi świadczonej przez uczestników Mistrzostw. Natomiast zaledwie 8,5% klientów ocenia jakość obsługi firm biorących udział w Mistrzostwach jako złą lub bardzo złą.


Sklepy RTV AGD lepsze od ubezpieczeń

Nierzadko branża RTV AGD współpracuje z ubezpieczycielami podczas zakupu sprzętu przez klientów. Sklepy RTV AGD są jednak średnio o ponad 20 p.proc lepiej oceniane niż branża ubezpieczeniowa. Każda bezpośrednia rywalizacja o satysfakcję klientów w przypadku tych dwóch branż zakończyła się zwycięstwem na korzyść sklepów RTV AGD. Dodatkowo, wszystkie firmy ubezpieczeniowe biorące udział w Mistrzostwach zakończyły rywalizację w fazie grupowej.


Banki i operatorzy komórkowi na podobnym poziomie

Banki i operatorzy telefonii komórkowej obsługują swoich klientów w podobny sposób – w placówce, przez internet oraz telefon. Jak pokazują Mistrzostwa Jakości Obsługi, w bezpośrednich pojedynkach firm z tych branż, jakość obsługi jest przez klientów postrzegana podobnie. Średnie wskaźniki banków (62,3%) są o niecałe 5 p.proc. niższe niż w przypadku firm z branży telefonii komórkowej (67,1%).


Złoty medal dla hipermarketu

Mistrzostwa Jakości Obsługi to pierwsze takie wydarzenie, dzięki któremu firmy mogły sprawdzić skuteczność obranej taktyki na polu obsługi klienta. W bezpośrednich starciach mogły porównać m.in. stosowane standardy, umiejętności komunikacyjne, kompetencje i wiedze personelu. W finale Mistrzostw spotkały się marki Allegro.pl i Kaufland. Zwycięzcą pierwszych Mistrzostw został Kaufland, którego wskaźnik jakości obsługi w meczu finałowym wyniósł 75,5%. Wskaźnik marki Allegro.pl był niższy o zaledwie 0,4 p.proc. niż zwycięzcy. Gratulujemy finalistom!


Zwycięzców pierwszych Mistrzostw Jakości Obsługi jest jednak znacznie więcej – to wszyscy, nie tylko firmy, ale także ich pracownicy oraz klienci. Mistrzostwa były okazją do integracji i motywacji personelu, aby jeszcze lepiej obsługiwać klientów, co pozytywnie wpływa na postrzeganie jakości obsługi w naszym kraju.

Wyniki poszczególnych meczów dostępne są na mistrzostwa.jakoscobslugi.pl

Organizatorem Mistrzostw Jakości Obsługi 2018 jest Polski Program Jakości Obsługi. W wydarzeniu uczestniczyli laureaci 11. Edycji Polskiego Programu Jakości Obsługi. Mistrzostwa trwały od 14 czerwca do 19 lipca 2018 roku na platformie www.mistrzostwa.jakoscobslugi.pl. Podczas Mistrzostw zebranych zostało 14 292 opinii nt firm biorących udział w wydarzeniu.


powrót

©2013 Grupa VSC Projekt i realizacja Internet House


Dziękujemy za twoją opinię!

Jeżeli chcesz aby twoja ocena miała większy wpływ na wynik tej firmy, zaloguj się:

Możesz użyć swojego konta na facebooku
Adres e-mail (login)
Nie posiadasz konta? Załóż konto i przekonaj się, że Twoja opinia się liczy!

Dziękujemy za twoją opinię!

Jeżeli chcesz, aby twoja opinia miała większy wpływ na wynik tej firmy napisz swoją recenzję klikając na obok gwiazdek.

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.X


Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.