Kopalnia Soli w Wieliczce

(3.60)

Dodaj opinię

Firma nie otrzymała jeszcze żadnego certyfikatu jakości obsługi.

Firma nie korzysta z możliwości odpowiadania swoim klientom.

Firma nie jest aktywnym uczestnikiem Polskiego Programu Jakości Obsługi.

Opinie (10 z 10)

Bardzo ciekawe i...
Bardzo ciekawe i klimatyczne miejsce.

Kopalnia Soli w...
Kopalnia Soli w Wieliczce, okazała się bardzo trafnym miejscem na niedzielną wycieczkę, choć ten cel, był dość przypadkowo obrany. To niesamowite miejsce, doskonale zachowane na przestrzeni wieków, które zwiedza się z przewodnikiem. Mieliśmy fantastyczną panią Teresę, która potrafiła zaciekawić stylem wypowiedzi, chętnie odpowiadała na pytania, dbała o zadowolenie grupy, to dynamiczna kobieta, z którą nie można było się nudzić. Trochę szwankowały, momentami, aparaty słuchawkowe/system nagłośnienia, ale nie sprawiało to uciążliwego problemu. Obcowanie ze środowiskiem solnym (ściany, chodniki, rzeźby, stropy, słone jeziora) to także pozytywny wpływ na zdrowie, więc warto się tu wybrać. Jest tutaj wiele pięknych miejsc, szczególnie cudna jest podziemna kaplica św. Kingi, która jest miejscem czynnym i odprawia się w niej msze. Niesamowitych wrażeń dostarczyła też muzyka Szopena, która rozbrzmiała, nad jednym z jezior solankowych, połączona z umiejętnym efektem świetnym, czy imitacja wybuchu w kopalni. Maszyny, urządzenia i narzędzia górnicze, postacie ludzi i koni oraz wiele innych aspektów, warto zobaczyć. W kopalni, jest do pokonania wiele-set stopni schodów, już samo zejście to 380, ale na powierzchnię wywieziono nas windą. Blisko 3-godzinne zwiedzanie, dostarczyło nam wielu pozytywnych wrażeń, nawet zmęczenie nie było dokuczliwe, a cena biletu (55 zł) na końcu, już nas nie bulwersowała tak bardzo, aczkolwiek to jest dość dużo, dzieci do 4 lat miały gratis, a do 7-miu zniżkę. Mimo to – polecam. W czasie zwiedzania, w kopalni zapewnione jest zaplecze sanitarne, zakupy pamiątek, także karczma z wyborem potraw. Ceny są tu, cokolwiek wyższe, ale turystyka ma swoje prawa, natomiast ogólne wrażenia z pobytu, są niepowtarzalne.

DORA_1

09.10.2015

Wieliczka, Park Kingi 10

Tym razem poszliśmy...
Tym razem poszliśmy trasą górniczą. Spacer 3 godzinny, a czas zleciał błyskawicznie. Przewodnik bardzo ciekawy i dynamicznie motywował do ruchu :) Polecam

Krystyna_193

10.09.2013

Bardzo ciekawe i...
Bardzo ciekawe i unikatowe miejsce. Dobra organizacja, duży wybór języków dostępnych przy zwiedzaniu. Dodatkowo otworzyli nową trasę. Wewnątrz jest restauracja duża sala, więc miejsca na pewno nie zabraknie.

Andrzej_684

07.08.2013

Z okazji Dni...
Z okazji Dni Dziedzictwa można było udać się na spotkanie z różnymi ciekawymi ludźmi i posłuchać ich wypowiedzi, można też było zwiedzić podziemia kopalni. I tego właśnie będzie dotyczyć moja obserwacja. Zjazd do kopalni trzeba było wcześniej zarezerwować telefonicznie. Dokonaliśmy z mężem rezerwacji na niedziele (16 września). Pracownica która przyjmowała rezerwację zasugerowała nam sobotę, ale w tym dniu nie mogliśmy. Przeczucie jednak nas tknęło i kilka dni przed wizytą w kopalni zadzwoniliśmy zapytać, okazało się, że jednak jesteśmy zapisani na sobotę. Jeszcze raz poprosiliśmy o przepisanie na niedzielę. Mniej więcej pół godziny przed zjazdem byliśmy w Zamku Żupnym. Nasza rezerwacja było prawidłowa, ale kilka osób miało problemy, pracownicy mieli je zapisane na inne i godziny. Po dłuuuugich dyskusjach czyja to wina i kto zrobił źle (turyści, którzy przyszli nie na swój termin czy pracownicy którzy nie umieli zapisać terminu) uznano, że przewodnik który z nami zejdzie weźmie całą dużą grupę. Dyskusja między pracownikami odbywała się przy asyście nas wszystkich i pracownicy gromkim głosem konsultowali się ze sobą, nie krępując się tym, że my słuchamy. W końcu poszliśmy do kopalni. Bez problemu zjechaliśmy na dół. Pracownik, który towarzyszył nam już od Zamku zjechał z nami i zaczął nas oprowadzać. Zaczęło się najgorsze. Nie wiem kim był ten pan, nie miał stroju wielickiego przewodnika. Nie przekazał żadnych merytorycznych wiadomości, cała jego opowieść o zwiedzanej kopalni ograniczała się do bardzo niewybrednych i głupich żartów. Na przykład "Możecie lizać ściany bo są słone. Ale nie możecie lizać przewodników i przewodniczek, chociaż też są zakonserwowani w soli". Albo przed wejściem do toalety "tutaj nie polecam lizania ścian chociaż też są słone ale z innego powodu". I tak mniej więcej wyglądało zwiedzanie kopalni. Naprawdę cieszyłam się, że nasza trasa była skrócona, bo trzy godziny w tym towarzystwie byłyby ciężkie do wytrzymania. Niestety po takim zwiedzaniu mam na długi czas serdecznie dość Kopalni Soli w Wieliczce i naprawdę z ulgą wyjechałam na powierzchnię.

Astrum

11.11.2012

Do kopalni soli...
Do kopalni soli w Wieliczce wybrałam sie z całą rodziną w sobotę 8 września. Otoczenie kpopalni jest czyste i schludne. Kosze na smieci sa regularnie opróżniane. Strefa wejścia równieąż jest bez zarzutu. PO zakupieniu biletów zostalismy zwiezieni do kopalni. Sama tras ajest oczywiście imponująca. Nietstety mieliśmy pecha i trafiliśmy na niezbyt komunikatywną przewodniczkę. Pani Basia informowała nas tylko o tym co własnie mijamy bez podawania dodatkowych informacji (np. "To jest rzeżba krasnala - jest wykonany ze soli"). Zarówno my rodzice jak i dzieciaki niewiele dowiedzieliśmy sieod pani przewodniczki. Nie polecam a wręcz wystrzegałabym sie przewodniczki o imieniu Barbara.

Fredka

18.09.2012

Moja obserwacja dotyczy...
Moja obserwacja dotyczy Kopalni Soli w Wieliczce. Jest to największa tego typu atrakcja w Polsce. Zwiedzanie Kopalni zajmuje kilka godzin, z czym trzeba się liczyć przyjeżdżając tam. A jest co zwiedzać. Wnętrze jest piękne. Można zapoznać się z tunelami i szczegółami pracy górników, oraz zobaczyć wykonaną całkowicie ze soli Kaplicę podziemną. Przewodnicy są bardzo miłymi ludźmi, w pełni profesjonalnie przygotowanymi do oprowadzania grup, w kilku najważniejszych europejskich językach. Miejsce jest bardzo ładne i zadbane. Bilety są tam jednak bardzo drogie. Zwiedzanie w języku polskim od jedną osobę kosztuje 50zł, a w językach obcych jeszcze więcej. Trochę tańsze są bilety grupowe i rodzinne.

Artur_486

19.05.2012

Organizacja zwiedzania jest...
Organizacja zwiedzania jest tu na najwyższym poziomie - komunikaty głosowe w kilku językach, wyświetlacze LED, podzielenie na grupy, przydzielanie przewodników. Na dodatek obiekt do zwiedzania jest bardzo ciekawy i dobrze zachowany, a oprowadzający znają się na rzeczy. Minusem zdecydowanie są ceny i panie w kasach - niemiłe, niechętne turystom.

SecretClient_2

16.05.2012

Kopalnia Soli "Wieliczka"...
Kopalnia Soli "Wieliczka" to unikatowy na skalę światową zabytek z listy Światowego Dziedzictw Kulturalnego i Naturalnego "UNESCO". Chyba każdy z nas odbył obowiązkową wycieczkę szkolną w to miejsce, a jeśli tak nie było być może moja obserwacja pomoże dokonać wyboru, by w czasie najbliższych weekendów lub wakacji odwiedzić to miejsce. Moja wizyta w kopalni była szczególna, brałam udział w międzynarodowej konferencji z udziałem touroperatorów, planistów spotkań, przedstawicieli muzeów i Profesjonalnych Organizatorów Kongresów z całego świata, stąd charakter przygotowanego spotkania - sposób prezentowania oferty i promocji zbiorów kopalni był na bardzo wysokim poziomie. Kilka razy byłam w kopalni indywidualnie z rodziną, bowiem swego czasu były tu organizowane targi skamieniałości i biżuterii, jednak kopalnia odeszła od tego projektu. Zawsze był to czas mile spędzony, nie stracony, chociaż przyznam, że jednak rodzinne wejście potrafi zrujnować domowy budżet / ceny biletów są za wysokie jak na możliwości przeciętnej rodziny, nie mówię tutaj o ulgach, tylko tzw. normalne ceny wejścia/. Podczas wrześniowego pobytu miałam okazję być na terenie kopalni w kilku miejscach, co nie zawsze związane jest z wykupioną trasą turystyczną, gdy jesteśmy tam indywidualnie. Miłym spotkaniem była wizyta wielickiego skarbnika /bardzo fajna atrakcja dla dzieci/, kilka opowieści związanych z historią tego miejsca na długo zostaje w pamięci. Osoba występująca w charakterze skarbnika kompetentnie przygotowana, znawca swojej profesji, wielkie poczucie humoru. Widziałam i słyszałam Reprezentacyjną Orkiestrę Dętą, górniczą, można zasłuchać się w melodiach granych kilkaset metrów pod ziemią,nie tylko melodie górnicze ale utwory światowej klasyki pełen profesjonalizm. Gdy charakter np. planowanego spotkania w tym miejscu jest bardzo uroczysty /np. kongresy, spotkania firmowe/ jeśli mamy możliwość wyboru takiej formy spotkania polecam, bowiem nie często taka gratka się zdarza, a melodia z tego miejsca na długo pozostanie w pamięci. Podziemne miasto, jakim jest kopalnia daje możliwość organizowania różnorodnych imprez kulturalnych, wernisaży, wystaw, inscenizacji operowych, czy popularnego Balu sylwestrowego.Kolejne miejsce, o którym napiszę to restauracja - w komorze Warszawa i Wisła. Dla wygody gości przygotowano specjalną antresolę, ba, szatnie, przebieralnie. Wszystko to w przepięknej oprawie wizualnej, solne żyrandole, mahoniowy parkiet, bardzo dobre oświetlenie jednym słowem doskonała oprawa wykwintnych imprez i uroczystości. Obsługa kelnerska pracowników na wysokim poziomie. Uroczysta kolacja bardzo wykwintna i smaczna. Stoliki bardzo ładnie przygotowane, ozdobione. Przy każdym nakryciu maleńka wizytówka miejsca - kopertowy układ wybranego menu, treść podkreślająca charakter spotkania. Wg mnie, Dział Organizacji Imprez w tej kopalni bardzo ładnie, z wyczuciem zadbał o taki szczegół. Trasa turystyczna, którą zwiedziłam później obsługiwana była przez wielickich przewodników wielojęzycznych, bardzo dobrze przygotowani, kulturalni, ubrani w firmowe stroje górnicze. Obsługa tego miejsca czy to na tzw. trasie, czy w restauracji na wysokim poziomie. Miejsce warte wyróżnienia, warte zobaczenia przynajmniej raz w życiu. Dodam, że zwróciłam uwagę, iż na terenie kopalni nie stanowi problemu poruszać się na wózku inwalidzkim - chodniki są szerokie. Nie wiem, jak odbywa się zjazd windami, organizacyjnie gdzie to należy zgłaszać, ale sama świadomość dostępności tego miejsca dla niepełnosprawnych osób pozytywnie wyróżnia kopalnię pośród innych obiektów kulturalnych.

czystairlandia

01.05.2012

Korzystając z długiego...
Korzystając z długiego weekendu postanowiliśmy się z żoną udać na małą wycieczkę. W związku z tym, że nigdy nie była w Wieliczce w kopalni soli postanowiłem jej pokazać to miejsce. Sam byłem tam kiedyś jako dziecko z wycieczką szkolną i szczerze mówiąc nie pamiętałem zbyt wiele. Dojazd do kopalni bardzo dobrze oznaczony, mimo, że pierwszy raz byłem tam samochodem bez problemu dojechałem na miejsce. Parkingów wokół również dosyć sporo - niestety wszystkie płatne i to również dosyć sporo. Po przybyciu na miejsce udaliśmy się do kas gdzie szczerze mówiąc zszokowany byłem ceną biletu. Kilkadziesiąt złotych za bilet to naprawdę dosyć sporo. Rozumiem, że koszt utrzymania kopalni jest pewnie ogromny i stąd te ceny. Po nabyciu biletów musieliśmy zaczekać aż uzbiera się odpowiednia liczba osób. Po jakimś czasie udaliśmy się na trasę zwiedzania. Po jej przebyciu miałem mieszane uczucia. Te kopalniane atrakcje nie zrobiły na mnie zbytniego wrażenia. Jedynym pozytywnym aspektem był przewodnik, który nie przedstawiał suchych teoretycznych faktów historycznych, ale potrafił swoimi opowiastkami zaciekawić. Poza tym wiedzę teoretyczną popierał doświadczeniem, gdyż jak nas poinformował jest zarówno przewodnikiem jak i czynnym górnikiem. Po upływie około trzech godzin i oglądania w kółko praktycznie wciąż tego samego "wycieczka" dobiegła końca. Moim zdaniem nie warto wydawać takich pieniędzy bo atrakcja niewarta swojej ceny. Poza tym za możliwość fotografowania trzeba dopłacić kolejne 10 zł co jest moim zdaniem absurdem, skoro tyle płaci się za bilet. Z drugiej strony nie ma tam takich miejsc, które warto byłoby uwiecznić na zdjęciach, więc nie odczułem wielkiej straty.

Szakal

04.11.2010

Kopalnia Soli w Wieliczce

Jesteś właścicielem tego miejsca?

Poinformuj nas i przejmij zarządzenie wizytówką tej firmy.

Firma nie jest uczestnikiem
Polskiego Programu
Jakości Obsługi
Zobacz więcej

Czy te firmy wypadają lepiej niż Kopalnia Soli w Wieliczce?

Zgadzasz się z ostatnią opinią na temat firmy?

Bardzo ciekawe i...
Bardzo ciekawe i klimatyczne miejsce.