Kolejne ograniczenia zniesione. Ruszamy do fryzjerów i restauracji!

Już od poniedziałku 18 maja będziemy mogli wybrać się do salonu fryzjerskiego i kosmetycznego, restauracji czy baru. Dodatkowo zwiększy się limit osób trenujących na obiektach sportowych oraz pasażerów podróżujących komunikacją miejską. Jednak nie możemy zapomnieć o zachowaniu  środków ostrożności i zasad bezpieczeństwa. Zobacz jakie zalecenia przygotowano dla otwierających się lokali.

 

III etap odmrażania gospodarki

To chyba najbardziej wyczekiwany etap – w końcu możemy wyjść do ulubionej restauracji, wypić kawę w kawiarni, przekąsić coś w galerii i przede wszystkim udać się do fryzjera. Jednak to nie wszystko - w poniedziałek zostaną zniesione inne restrykcje np. te dotyczące korzystania z komunikacji miejskiej, uprawnia sportu czy kultury.

Od 18 maja więcej osób może korzystać z transportu publicznego, jednak o podwyższeniu limitu podróżujących  decydować będą zarządzający komunikacją. W przypadku zwiększenia ilości pasażerów, na pokład będzie mogło wejść tyle osób, ile wynosi 30% sumy miejsc siedzących i stojących, przy pozostawieniu pustych połowy miejsc siedzących.

 

Przykład:
Jeśli autobus liczy w sumie 100 miejsc, to równocześnie może w nim podróżować 30 osób.

 

Również otwarte obiekty sportowe będą mogły przyjąć więcej ćwiczących. Od poniedziałku m.in. na stadionach, boiskach i orlikach może przebywać 14 osób oraz 2 trenerów. Z kolei na otwartych pełnowymiarowych boiskach piłkarskich mogą się znaleźć 22 osoby i dodatkowo 4 trenerów.

Mimo że właściciele firm z powyższych branż z ulgą przyjęli informację, że w najbliższy poniedziałek mogą ponownie otworzyć się na konsumentów, muszą dostosować się do zaleceń i wymogów sanitarnych, dzięki którym możliwe będzie świadczenie usług. Również klienci, którzy już deklarują swoje przybycie do lokali gastronomicznych i rezerwują wizyty w salonach kosmetycznych, muszą pamiętać o przestrzeganiu środków ochrony, aby móc skorzystać z usługi.

 

Otwarcie salonów urody i restauracji

Jakie wymogi muszą spełnić właściciele firm, aby od 18 maja móc przyjmować klientów? Przedstawiciele rządu podkreślają, że przede wszystkim należy przestrzegać ścisłych wytycznych sanitarnych, które zapewnią bezpieczeństwo personelowi i klientom. Określono konkretne zalecenia, które zostały przygotowane podczas konsultacji z przedstawicielami branż.

restauracje



Zalecenia dla branży gastronomicznej

Restauracje, kawiarnie czy bary rozpoczęły już przygotowania. Szczególnie polecane jest rozstawienie ogródków, jeśli lokal ma taką możliwość. Wśród zaleceń dla tej branży znalazły się m.in.:

  • wprowadzenie limitu klientów. Na 1 osobę muszą przypadać min. 4m2
  • utrzymanie odległości 2 metrów pomiędzy osobami stojącymi w kolejce i stosowanie widocznych znaczników, które ułatwią utrzymanie dystansu społecznego
  • personel i kucharze mają obowiązek noszenia maseczek i rękawiczek. Z kolei klienci mogą zdjąć maseczki kiedy zasiądą przy stoliku.
  • przygotowanie płynów do dezynfekcji rąk dla klientów
  • stoliki muszą być ustawione 2 metry od siebie. Jeśli warunki nie pozwalają na zachowanie takiej odległości, stoliki mogą zostać odsunięte na 1 metr pod warunkiem, że pomiędzy nimi pojawi się bariera ochronna wysoka przynajmniej na 1 metr powyżej blatu
  • goście siedzący przy osobnych stolikach muszą zachować 1.5 metra odległości od siebie
  • przy jednym stoliku może siedzieć rodzina lub osoby pozostające w jednym gospodarstwie domowym
  • obowiązkowa dezynfekcja stolika i części wspólnych po każdym kliencie
  • wyłączenie z użycia suszarek nadmuchowych

zalecenia

 


Zalecania dla branży urodowej

Salony fryzjerskie i kosmetyczne muszą przestrzegać m.in.:

  • noszenia maseczek, gogli lub przyłbic. W przypadku salonów kosmetycznych należy dobrać środki ochrony w takim zakresie na jaki pozwala zabieg
  • zaleca się utrzymywać 2 metry odległości pomiędzy stanowiskami. W przypadku braku możliwości utrzymania takiego dystansu, rekomenduje się zainstalowanie ekranów ochronnych
  • klienci mogą być przyjmowani po wcześniejszej rezerwacji telefonicznej lub online. Poczekalnie zostaną wyłączne z użytku, więc klient nie może oczekiwać na wykonanie usługi w salonie
  • w salonie może przebywać tylu klientów ile jest stanowisk obsługi
  • używania ręczników jednorazowych gdy jest to możliwe
  • zastąpienie wielorazowych akcesoriów jednorazowymi jeśli to możliwe
  • obowiązkowej dezynfekcji stanowiska, przy którym przebywał klient oraz innych powierzchni dotykowych np. klamki, poręcze, uchwyty, krzesła. Należy również odkazić narzędzia i urządzenia, które zostały wykorzystane do wykonania usługi.

fryzjer kosmetyczka


Zalecenia dla klientów

  • zakrywanie ust i nowa oraz noszenie rękawiczek ochronnych jeśli to możliwe
  • nie korzystanie z telefonu komórkowego podczas wizyty
  • do salonu przygodzimy bez osób towarzyszących
  • dezynfekcja rąk

Już za kilka dni przekonamy się, jak  zalecany tryb pracy branży gastronomicznej i salonów urody sprawdza się w praktyce. Mimo wszystko wspólnie zadbajmy o to, aby kolejny etap powrotu do normalności przebiegł sprawnie, niezapominając o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Stosując się do zaleceń jesteśmy w stanie pomóc sobie nawzajem i ułatwić funkcjonowanie w nowych warunkach.

Konsumenci – podzielcie się swoimi doświadczeniami po wizycie w kawiarni czy u fryzjera! Inni klienci czekają na rekomendacje, a firmy na wskazówki w jaki sposób mogą jeszcze lepiej spełnić Wasze oczekiwania.
Wiecie co robić :)

CTA Dodaj opinie

źródło: gov.pl

Twoja opinia się liczy!

Powiedz innym o swoich pozytywnych i negatywnych doświadczeniach

Dodaj opinię

Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja - dołącz do programu

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności

Zrozumiałem